joi, 10 octombrie 2013

La final de zi plină

Este trecut de ora 21 și eu nu am apucat să mă uit măcar înspre laptop. Am avut o zi plină și ziua încă nu este gata. Dacă cineva crede că meseria de mamă casnică înseamnă mult timp liber, se înșală amarnic. Dacă adaug și faptul că azi dimineață pe la orele 4 încă nu dormeam din cauza plânsului junioarei care a răcit, poate vă faceți o idee despre cât de lungă a fost ziua de azi.

Pe lângă gătit, schimbat de scutece, suflat de nas, hrănit copii, teme de casă, desene cu rădăcini pivotante sau rămuroase pentru biologie, învățat de poezii la franceză, ce putea încheia mai frumos ziua decât o ședință cu părinții la care au fost invitate și doamnele profesor de română și matematică. Am ajuns la școală sătulă deja de teme și am încercat să mă ascund în ultima bancă, doar pentru a avea timp să scriu ceva și pentru blog. Dar nu am ajuns suficient de devreme pentru asta și a trebuit să mă  mulțumesc cu un loc în penultima bancă. Însă nici acolo nu am putut să mă ascund prea bine pentru că doamnele profesor veniseră pregătite să ne scoată pe toți la răspuns în legătură cu copiii noștri. Nici nu vă puteți închipui ce figuri făceam noi mămicile când auzeam pretențiile doamnelor profesor. E exact cum spunea soțul meu când m-a auzit povestind, parcă am trecut de la grădiniță direct la gimnaziu, fără să mai trecem prin ciclul primar. Le înțeleg și pe profesoare, își fac datoria după niște reguli cu care probabil nici ele nu sunt întru totul de acord. Dar chiar să ne amenințe ca la două virgule ratate se scade un punct din cele 14 puncte acordate pentru aspectul lucrării, mi s-a părut cam mult. Chiar și așa, vrem nu vrem trebuie să ne supunem. Nu ne putem pune cu experții care modifică regulamentul școlar și programa de învățământ de câteva ori pe an. Acum am aflat că în clasa a șasea copiii vor mai trebui să susțină ceva teste generale, de genul celor de evaluare națională, dar până am ajuns acasă de la ședință am aflat că în anul 2015 se modifică iar regulamentul, așa că nu putem lua nimic de bun.

Da, recunosc, după o zi plină de activități, ședința asta cu părinții nu a făcut altceva decât să mă amețească și mai mult, și de ce credeam că voi veni acasă mai luminată privind proiectele viitoare ale copiilor, am venit mai încurcată decât am plecat. Atunci ce așteptări să am de la fiul meu în vârstă de 10 ani, dacă pe mine o oră de școală m-a dat complet peste cap? Un lucru e sigur și asta nu o poate schimba nimeni. E tare greu să fii școlar în ziua de azi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu