sâmbătă, 26 octombrie 2013

Cum să răspund?

Azi am fost pusă în încurcătură. A trebuit să răspund rapid, pe nerăsuflate la întrebarea cum reușesc Moș Crăciun, Iepurașul și Moș Nicolae să intre în casă atunci când ușa și ferestrele sunt închise. Asta a fost o întrebare capcană întrucât până ieri le explicam copiilor că pot sta liniștiți, zombi nu pot sub nici o formă intra în casă pentru că ușile și ferestrele sunt bine închise.

Încercând printr-o eschivă să câștig puțin timp înainte să răspund, mi-am dat seama că problema mi-a fost pasată de soț, că el fusese întrebat primul însă s-a descurcat cu replica „eu nu știu, mama știe”. Da, uneori am impresia că în ochii copiilor mami știe tot, este un fel de enciclopedie ambulantă, așa, un fel de Wikipedia a lumii reale, mami vede tot cu ochii ei bionici, mami citește gândurile cu puterile ei telepatice.

Dar revenind la întrebarea care își aștepta răspunsul, am încercat să folosesc explicația pe care am primit-o eu când eram copil de la mama mea și anume că cele trei personaje îndrăgite și așteptate de toți copiii se transformă în duhuri care pot trece prin pereți. Nu vă puteți imagina ce priviri mi-au fost aruncate când am dat acest răspuns. Și instant, rotițele s-au pus din nou în mișcare și am reușit să scot din mine faptul că în realitate cele trei personaje se pot teleporta. Doar așa pot reuși să îi viziteze într-o singură noapte pe toți copiii cuminți ai planetei. Norocul meu că sunt fană a serialelor SF și cunosc suficiente metode de teleportare astfel că dacă le trece copiilor prin cap să mă întrebe cum fac ei asta sunt pregătită. Pentru moment se pare că explicația a fost suficientă însă mă aștept ca mâine-poimâine să revină cu întrebarea: „dar dacă și zombi se pot teleporta?” Cum voi răspunde atunci?

Adevărul este că fiecare copil reușește să își pună părinții în încurcătură cu diverse întrebări neașteptate. Iar perioada „dar de ce?” este una dintre cele mai grele dar și fascinante în egală măsură. În inocența lor, copiii știu că întrebând în mod repetat „de ce” pot ajunge la esența lucrurilor. Doar așa pot înțelege când, cum, din ce motiv se întâmplă anumite lucruri, doar așa totul se clarifică în creierașul lor, totul capătă un sens. Ca o paranteză, știați că Cei 5 de ce este o tehnică de analiză folosită pentru a descoperi cauza principală a unui efect nedorit? Nu știu dacă ideea a fost preluată de la copiii care își scot părinții din minți cu aceste întrebări, însă funcționează foarte bine. Dar despre această tehnică într-un alt articol. Acum mi-a rămas gândul la Moș Crăciun cel care se teleportează. Mai sunt două luni până atunci. Mi-ar plăcea să se poată teleporta și în timp nu doar în spațiu și să vină pe la noi mai des, nu doar o dată pe an. Dar atunci, nu ar mai fi Moșu ci un simplu călător în timp și sincer nu aș vrea asta.

Cam atât pentru azi. Noapte bună tuturor și vise plăcute ... poate chiar cu Moș Crăciun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu