vineri, 22 noiembrie 2013

Oameni de valoare

Azi am avut bucuria să reîntâlnesc o bună prietenă. Ne cunoaștem de foarte mulți ani, dinainte să devenim soții, dinainte să devenim mămici, dinainte să devenim femeile care suntem azi. Aș putea spune chiar că ne cunoaștem de pe vremea când eram două puștoaice, prea tinere să știm sau să înțelegem cu ce se mănâncă viața. O bună vreme am crescut împreună, apoi viața ne-a dus pe drumuri diferite, dar niciodată prea îndepărtate pentru a pierde de tot contactul. Și mă bucur foarte mult pentru asta.

Este una dintre acele persoane care este mai mult decât un prieten. Prin felul ei de a fi, de a se purta, de a vorbi, de a asculta, de a sfătui este în același timp prieten, leader și mentor. Are darul de a se face plăcută de la primele cuvinte rostite.

Au trecut mai bine de trei luni de când nu ne-am mai văzut și întâlnirea de azi a fost o ocazie bună pentru depănat amintiri în compania unei cești de cafea aromate. Și cum stăteam eu acolo privind-o cum povestește mi-am reamintit de ce o plac și o stimez atât de mult. Pentru că reușește, nu știu cum, să mă surprindă de fiecare dată în mod plăcut, pentru că reușește, nu știu cum, să fie prezentă atunci când am nevoie să fie prezentă, pentru că reușește, nu știu cum, ca prin cuvintele ei să aline, să panseze, să încurajeze, să îmbărbăteze.

Eram tentată să spun că are calitățile unui medic, dar termenul nu e suficient pentru a o descrie. Un medic tratează dar nu vindecă. Pe când ea o face, de fiecare dată când este nevoie. Și este acolo, de fiecare dată când este nevoie. Este și ea la fel de ocupată ca noi toți, dar își împarte timpul cu tine dacă ai nevoie. Îi este și ei greu la fel ca nouă tuturor, dar nu o auzi plângându-se. Are și ea problemele ei, nu spune niciodată nu dacă îi ceri ajutorul.

Este un om deosebit, un leader extraordinar, un mentor de excepție. O iubesc și o stimez în același timp. Mă străduiesc să mă ridic la înălțimea ei, să o ajung din urmă, dar este de fiecare dată cu câțiva pași înaintea mea. Însă doar așa mă determină să mă autodepășesc. Este un om de valoare din viața mea. Sper să reușesc să însemn pentru ea măcar o mică parte din ce înseamnă ea pentru mine. Sunt curioasă dacă voi, cititorii mei, ați întâlnit sau cunoașteți astfel de oameni de valoare.



2 comentarii:

  1. din pacate nu-s asa norocoasa, deci cunosc oameni frumosi. ori le lipseste lor ceva, ori imi lipseste mie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acesti oameni sunt printre noi. Ai putea fi chiar tu unul dintre ei. Gandeste-te doar la ceea ce faci zi de zi si la impactul pe care cuvintele tale il au asupra oamenilor care iti citesc munca. Ai avea surpriza sa afli ca prin cuvintele tale ai atins suflete, ai influentat destine sau ai deschis noi drumuri. Chiar si asupra mea ai avut o mare influenta acum cateva luni..daca iti mai aduci aminte. Si pentru asta iti voi ramane intotdeauna indatorata.

      Ștergere