joi, 21 noiembrie 2013

Black Friday Madness

La noapte începe nebunia reducerilor din luna noiembrie. În mod normal nu aș fi scris despre asta, dar pe unde dau click văd reclame peste reclame legate de această zi, care nu știu de ce, dar parcă simt că în curând va fi declarată sărbătoare națională.

Acum câțiva ani, am fost și eu prinsă de microbul reducerilor online. Am fost chiar bolnavă, aș fi cumpărat orice, indiferent dacă aveam nevoie sau nu, pentru simplul motiv că produsul era la reducere. Dar văd că nu sunt singura care suferea de această boală pe care o credeam incurabilă. E plină țara de oameni ca mine.

Acum m-am vindecat și mă bucur chiar și pentru simplul motiv că, probabil, voi fi una dintre puținele persoane care va dormi la noapte liniștită, căreia nu îi va păsa dacă merge sau nu netul, care nu își va face calcule inutile pentru produse pe care mi le doresc fără să am nevoie de ele sau pentru produse de care am nevoie dar pe care nu le voi primi niciodată la prețul afișat pe site-uri.

Dar să vă povestesc ce m-a apucat de sunt atât de pornită împotriva acestor reduceri care nu mă mai impresionează deloc. Acum câțiva ani, pe vremea când eram bolnavă după reduceri dar nu eram dispusă să recunosc asta, am hotărât împreună cu soțul meu să ne încercăm și noi norocul la cumpărături. Ne-am creat dinainte cont pe site, am studiat cu atenție produsele și am ales cu grijă ceea ce voiam să cumpărăm. Nu ne doream nu știu ce produse scumpe, gen televizoare, ci ne doream un amărât de modem wireless, niște carduri de memorie pentru aparatul foto și încă ceva mărunțișuri dar nu îmi mai amintesc exact ce anume.

Claie peste grămadă, în anul respectiv aveam și bebe mic, junioara avea vreo șase luni, așa că aveam mai multe scenarii dinainte pregătite pentru a fi ready și online la ora 05.00 când se dădea startul reducerilor. Fie junioara nu avea chef de somn toată noaptea, cum se mai întâmplă cu unii bebeluși, fie punem ceasul să sune la ora 04.00 pentru a avea timp să pornim laptopul înainte de ora H. Vreau să spun că junioara adormise încă de cu seară și bine ar fi fost să îi urmăm și noi exemplul, dar emoția așteptării marelui eveniment nu ne-a lăsat să punem geană pe geană toată noaptea. Astfel că am putut urmări liniștiți tot ce se întâmplă în mediul virtual în noaptea de dinaintea marii zile a reducerilor. Și ce credeți? Surpriză. Site-ul cu pricina, al cărui nume nu îl menționez dar sunt sigură că toți v-ați dat seama la cine mă refer, ceva de genul „Ghici ciupercă ce-i?”, deci, cum spuneam, site-ul cu pricina era blocat, orice tentativă de login era inevitabil urmată de mesajul că prea mulți utilizatori sunt în rețea. Acesta este și motivul principal pentru care am afirmat mai sus că multă lume suferea de aceeași boală ca și mine. Care va să zică, epidemia era mic copil, era o adevărată pandemie a reducerilor.

Într-un final, pe la ora 06.00, după ce alții mai norocoși decât mine au adormit, probabil fericiți de achizițiile făcute, am avut loc și noi pe site, sau mai pe românește, am stat la coadă și am ajuns într-un final la rând. Și am comandat, pentru că numai printr-o minune am mai găsit disponibile produsele dorite. A doua zi am primit și un mesaj de confirmare, comanda noastră fusese înregistrată și urma să fie livrată la o dată ulterioară... cel puțin așa spunea mesajul. Și a început așteptarea. Nimic nu e mai greu decât așteptarea, o știm cu toții. După aproximativ o săptămână de așteptare, se pune soțul meu să sune la un număr de contact să întrebe care este stadiul comenzii noastre, întrucât online, statusul ei era neschimbat. Am aflat că produsele comandate nu se regăseau în stocul companiei (cum? dar cum am putut să le comandăm? că afișau numărul de bucăți disponibile) și că ele vor fi livrate de îndată ce stocul va fi refăcut, însă nu ne pot garanta prețul redus. OK, exact ce voiam să aud. Am pierdut o noapte întreagă încercând să ne conectăm la un site, am comandat niște produse pe care nu știm când le vom primi și nici la ce preț le vom primi. Mai bine de atât nu se putea. Și ce credeți că am făcut? Am anulat comanda, am mers la un magazin cash&carry din oraș și am cumpărat modemul dorit, culmea(!) la prețul la care l-aș fi cumpărat online în ziua reducerilor. Cu singura diferență că pe acesta l-am cumpărat în 30 de minute de la ieșirea din casă, fără să aștept o săptămână până să aflu că sunt mari șanse să nu mai primesc niciodată produsele comandate.

Da, asta a fost experiența mea cu ziua reducerilor. Și de atunci, m-am lecuit. Nu știu dacă lucrurile s-au schimbat între timp și, sincer, nici nu mă interesează. Mă bucur că am scăpat de boală și de atunci dorm liniștită. Îi las pe alții să experimenteze. Așa că, dragii mei, dacă cumva doriți să faceți noapte albă pentru a prinde un loc la coadă, vă asigur că eu nu vă stau în cale. Sper să visez frumos, fie chiar și cu marile reduceri. Cam atât pentru azi. Fac cum fac și iar e ora 22.00. Adică târziu. Noapte bună sau așteptare ușoară...după caz.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu