La noapte începe nebunia reducerilor
din luna noiembrie. În mod normal nu aș fi scris despre asta, dar pe unde dau
click văd reclame peste reclame legate de această zi, care nu știu de ce, dar
parcă simt că în curând va fi declarată sărbătoare națională.
Acum câțiva ani, am fost și eu
prinsă de microbul reducerilor online. Am fost chiar bolnavă, aș fi cumpărat
orice, indiferent dacă aveam nevoie sau nu, pentru simplul motiv că produsul era
la reducere. Dar văd că nu sunt singura care suferea de această boală pe care o
credeam incurabilă. E plină țara de oameni ca mine.
Acum m-am vindecat și mă bucur chiar
și pentru simplul motiv că, probabil, voi fi una dintre puținele persoane care
va dormi la noapte liniștită, căreia nu îi va păsa dacă merge sau nu netul,
care nu își va face calcule inutile pentru produse pe care mi le doresc fără să
am nevoie de ele sau pentru produse de care am nevoie dar pe care nu le voi
primi niciodată la prețul afișat pe site-uri.
Dar să vă povestesc ce m-a apucat de
sunt atât de pornită împotriva acestor reduceri care nu mă mai impresionează
deloc. Acum câțiva ani, pe vremea când eram bolnavă după reduceri dar nu eram
dispusă să recunosc asta, am hotărât împreună cu soțul meu să ne încercăm și
noi norocul la cumpărături. Ne-am creat dinainte cont pe site, am studiat cu
atenție produsele și am ales cu grijă ceea ce voiam să cumpărăm. Nu ne doream
nu știu ce produse scumpe, gen televizoare, ci ne doream un amărât de modem
wireless, niște carduri de memorie pentru aparatul foto și încă ceva
mărunțișuri dar nu îmi mai amintesc exact ce anume.
Claie peste grămadă, în anul
respectiv aveam și bebe mic, junioara avea vreo șase luni, așa că aveam mai multe
scenarii dinainte pregătite pentru a fi ready
și online la ora 05.00 când se dădea
startul reducerilor. Fie junioara nu avea chef de somn toată noaptea, cum se
mai întâmplă cu unii bebeluși, fie punem ceasul să sune la ora 04.00 pentru a
avea timp să pornim laptopul înainte de ora H. Vreau să spun că junioara
adormise încă de cu seară și bine ar fi fost să îi urmăm și noi exemplul, dar
emoția așteptării marelui eveniment nu ne-a lăsat să punem geană pe geană toată
noaptea. Astfel că am putut urmări liniștiți tot ce se întâmplă în mediul
virtual în noaptea de dinaintea marii zile a reducerilor. Și ce credeți?
Surpriză. Site-ul cu pricina, al cărui nume nu îl menționez dar sunt sigură că
toți v-ați dat seama la cine mă refer, ceva de genul „Ghici ciupercă ce-i?”,
deci, cum spuneam, site-ul cu pricina era blocat, orice tentativă de login era
inevitabil urmată de mesajul că prea mulți utilizatori sunt în rețea. Acesta
este și motivul principal pentru care am afirmat mai sus că multă lume suferea
de aceeași boală ca și mine. Care va să zică, epidemia era mic copil, era o
adevărată pandemie a reducerilor.
Într-un final, pe la ora 06.00, după
ce alții mai norocoși decât mine au adormit, probabil fericiți de achizițiile
făcute, am avut loc și noi pe site, sau mai pe românește, am stat la coadă și
am ajuns într-un final la rând. Și am comandat, pentru că numai printr-o minune
am mai găsit disponibile produsele dorite. A doua zi am primit și un mesaj de
confirmare, comanda noastră fusese înregistrată și urma să fie livrată la o
dată ulterioară... cel puțin așa spunea mesajul. Și a început așteptarea. Nimic
nu e mai greu decât așteptarea, o știm cu toții. După aproximativ o săptămână
de așteptare, se pune soțul meu să sune la un număr de contact să întrebe care
este stadiul comenzii noastre, întrucât online, statusul ei era neschimbat. Am
aflat că produsele comandate nu se regăseau în stocul companiei (cum? dar cum
am putut să le comandăm? că afișau numărul de bucăți disponibile) și că ele vor
fi livrate de îndată ce stocul va fi refăcut, însă nu ne pot garanta prețul
redus. OK, exact ce voiam să aud. Am pierdut o noapte întreagă încercând să ne
conectăm la un site, am comandat niște produse pe care nu știm când le vom
primi și nici la ce preț le vom primi. Mai bine de atât nu se putea. Și ce
credeți că am făcut? Am anulat comanda, am mers la un magazin cash&carry din
oraș și am cumpărat modemul dorit, culmea(!) la prețul la care l-aș fi cumpărat
online în ziua reducerilor. Cu singura diferență că pe acesta l-am cumpărat în
30 de minute de la ieșirea din casă, fără să aștept o săptămână până să aflu că
sunt mari șanse să nu mai primesc niciodată produsele comandate.
Da, asta a fost experiența mea cu
ziua reducerilor. Și de atunci, m-am lecuit. Nu știu dacă lucrurile s-au
schimbat între timp și, sincer, nici nu mă interesează. Mă bucur că am scăpat
de boală și de atunci dorm liniștită. Îi las pe alții să experimenteze. Așa că,
dragii mei, dacă cumva doriți să faceți noapte albă pentru a prinde un loc la
coadă, vă asigur că eu nu vă stau în cale. Sper să visez frumos, fie chiar și cu
marile reduceri. Cam atât pentru azi. Fac cum fac și iar e ora 22.00. Adică
târziu. Noapte bună sau așteptare ușoară...după caz.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu