luni, 30 septembrie 2013

Top 3 ... titluri în căutare de senzațional

Observ că în topul preferințelor de titluri în căutare de senzațional sunt câteva șabloane folosite frecvent de oricine dorește să atragă cât mai mulți cititori. Recunosc că acum și eu mă număr printre ei (datorită titlului), dar nu pot lăsa subiectul neatins pentru că mă roade de multă vreme. Și acum să începem.

Locul 3. „10...”. E ceva cu zecele ăsta. Dacă titlul începe cu „Zece” automat apar și cititorii.  Dacă se adaugă și unul din cuvintele „sfaturi”, „pași”, „metode” succesul este garantat. Vor, nu vor, cititorii sunt atrași de acest titlu și indiferent de conținut, articolul va fi citit. De ce? pentru că fiecare cititor dorește să afle care sunt cele zece „chestii” care îi pot oferi ce i s-a promis în titlu. De exemplu: 10 sfaturi pentru frumusețe, 10 sfaturi pentru tinerețe fără bătrânețe, 10 metode de a-l păstra lângă tine, 10 rochii care să nu lipsească din garderobă, 10 motive de despărțire, etc. Ce o fi având numărul zece atât de important? Și apoi de ce zece? De ce nu nouă sau unsprezece? Mă întreb ce se întâmplă atunci când autorul nu găsește decât opt sau nouă sfaturi, însă el (autorul) se încăpățânează să fie zece. Dar dacă găsește doisprezece, pe ce criterii renunță la două dintre ele? Nu e păcat dacă a muncit atât să renunțe la ele doar pentru că a scris în titlu zece? Off... musai să fie zece. O fi ceva legat de nota maximă din școală? Oricum ar fi, e clar că dacă titlul începe cu 10, nu înseamnă că este de nota 10.

Locul 2. „Cum să ...”. Acest titlu este și el folosit foarte des de atotștiutorii dădători de sfaturi. Probabil cei cărora nu le iese pasiența cu 10. Sau poate nu... să nu fiu rea că nu sunt sigură. Spuneam că în orice revistă găsim măcar un articol care să înceapă astfel. De exemplu: Cum să slăbești sănătos, Cum să îl faci să te iubească, Cum să-ți găsești drumul în carieră, Cum să te porți la interviu, etc. Din start, cu așa un titlu cititorii devin curioși. Nu știu cât de satisfăcuți sunt cititorii la final pentru că nu îi mai întreabă nimeni. Din proprie experiență știu că eu nu am prea găsit mari secrete în acele articole. Doar titlul de ele. Nu pot să spun că nu am învățat nimic din ele. Am învățat „cum să” mă feresc de ele.

Locul 1. „Cum să ... 10 ...”. Cum vine asta? Să vă dau mai întâi câteva exemple și le voi explica pe fiecare în parte.  
„Cum să reușești în 10 pași” Nu spune ce să reușești așa că nu îți promite nimic. Deci, nu poți să te plângi după lectură.
„Cum să te îmbraci să pari mai înaltă: 10 reguli vestimentare” nu spune dacă pentru a părea mai înaltă trebuie să respect toate cele 10 reguli în același timp sau se poate și separat.
„Cum să trăiești până la 100 de ani: 10 mici trucuri”. Oare chiar pot garanta așa ceva într-un articol? Pe ce lume trăiesc unii?
„Cum să slăbești 10 kg fără să faci nimic” What? cum nimic? Și ca să slăbesc 11 kg trebuie să fac ceva? Ce?

Și asta nu e tot, mai sunt multe alte titluri care se folosesc de aceste „mici trucuri” însă acestea mi-au ieșit primele în cale acum, când scriu articolul, așa că mă folosesc de ele ca exemplu. Le mulțumesc autorilor. Nu pot să închei fără să spun că este totuși ceva ce îmi place în mod deosebit și chiar titlul a fost cel care m-a convins să îl vizionez. Da, ați ghicit. Este filmul „Cum să scapi de un tip în zece zile”. Îmi place la nebunie și abia aștept să îl mai văd, chiar dacă l-am văzut de nenumărate ori. Voi ați văzut filmul? Dacă nu, atunci vă urez vizionare plăcută. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu