marți, 24 septembrie 2013

Cum faci ceva neinteresant să devină interesant

Vi s-a întâmplat să vedeți un lucru care vă place pe care vi-l doriți dar care apoi să vă dezamăgească? Vi s-a întâmplat să vedeți un titlu de carte sau articol care să vi se pară interesant însă conținutul să nu vă transmită nimic? Vi s-a întâmplat să vă doriți un serviciu care în reclamă este grozav însă în realitate este exact invers?

Se întâmplă destul de des să fim „înșelați” de produse sau servicii care nu se ridică la înălțimea așteptărilor noastre. De la distanță par în regulă, chiar atrăgătoare însă privite de aproape, nu mai este așa. Mă întrebam deseori de ce se întâmplă acest lucru. Poate avem noi standarde prea ridicate, poate pretențiile noastre sunt prea mari? E posibil însă nu întotdeauna. Sunt situații în care nu așteptările noastre sunt problema ci metodele prin care unii aleg să își promoveze produsele sau serviciile.

Pe principiul „Reclama e sufletul comerțului” sunt situații în care nu mai contează calitatea produsului, aceasta nefiind relevantă atâta vreme cât reclama atrage cumpărători precum muștele la miere. Sunt și alte situații în care reclama este de-a dreptul agresivă, intră cu forța în viața noastră și încearcă, uneori chiar reușește, să ne convingă că avem neapărată nevoie de acel lucru. Nu în cele din urmă, un ambalaj atrăgător, o copertă lucioasă sau un titlu bine ales reușesc de multe ori să ne înșele așteptările.

Același comportament deseori înșelător, deseori agresiv este folosit și în media, mai exact în ziare și la televizor. Goana după senzațional, după rating, după vânzări tot mai mari îi transformă pe unii în producători de cantitate în defavoarea calității, iar pe alții în consumatori de nimicuri.

Problema nu sunt doar cei care produc lucruri neinteresante care devin interesante datorită ambalajului, reclamei, titlului sau coperții. Problema suntem și noi, consumatorii, care le permitem să producă în continuare aceste lucruri neinteresante prin simplul fapt că le cumpărăm produsele. Noi, cumpărătorii, beneficiarii finali ai produselor, ar trebui să fim cei care decidem calitatea produselor cumpărate de noi. Și dacă noi nu ne schimbăm comportamentul, ei cu siguranță nu și-l vor schimba. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu