joi, 5 septembrie 2013

Cum se nasc amintirile

Fiecare dintre noi avem amintiri, unele frumoase altele mai puțin, unele mai noi altele mai vechi. De unele ne amintim cu plăcere pe când altele am dori să le uităm cu desăvârșire.

Cum se nasc amintirile? Medicina modernă ne dă un răspuns la această întrebare. În urma unor studii efectuate asupra creierului uman, unii cercetători au ajuns la concluzia că acesta are un sistem al lui prin care trece toate informațiile pe care le codifică, le stochează și apoi le cimentează. Noi și noi sinapse se produc atunci când este codificată o nouă informație, aceasta fiind transformată în amintire. Pentru necunoscători, așa ca mine, aceste informații sunt mai mult decât suficiente, orice detaliu medical suplimentar depășind nivelul meu de înțelegere.

Pe mine alt aspect legat de cum se nasc amintirile mă interesează. Îmi amintesc cum am învățat eu să merg pe bicicletă. Eram la bunici la țară și încercam să merg pe o bicicletă cam mare pentru înălțimea mea. Am intrat în primul pom care mi-a ieșit în cale și m-am ales cu o vânătaie de toată frumusețea. Și îmi mai amintesc cum l-am chinuit pe tatăl meu să mă învețe să fac un nod la cravată. Nici nu mai știu din ce motiv mă încăpățânasem să învăț procesul, dar îmi amintesc că nu numai că nu am reușit să învăț, dar l-am încurcat și pe tata în așa hal încât la final nu mai știa nici el cum se face corect nodul. Și alte multe asemenea amintiri mă fac uneori să zâmbesc îngăduitor cu colțul gurii iar alteori să râd în hohote.

Asta mă interesează pe mine. Cum se nasc amintirile? Prin tot ceea ce facem. Atunci când învățăm ceva nou se crează o nouă amintire. Atunci când facem ceva se crează o nouă amintire. Indiferent că este vorba un eveniment important din viața noastră precum căsătoria sau nașterea unui copil sau de un lucru mărunt precum a pregăti o pizza împreună cu copiii, amintirile tot amintiri sunt. E plăcut să avem amintiri plăcute. Și de noi depinde să avem amintiri cât mai multe și cât mai plăcute. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu