duminică, 29 septembrie 2013

Momente în viață

Este greu să definim timpul, el este perceput prin simțuri. Îl simțim în interiorul ființei noastre. Uneori timpul se scurge foarte încet, alteori parcă zboară. Uneori clipele trec precum anii, alteori anii trec precum clipele.

Nu putem da timpul înapoi dar nici înainte. Nu putem să îl facem să treacă mai repede dar nici mai încet. Trăim în prezent, ne amintim de trecut și privim spre viitor.

Nu putem să vedem timpul dar putem să vedem cum trece. Îl vedem cum trece privind fotografii mai vechi, îl vedem cum trece privind copiii crescând, îl vedem cum trece privind părinții îmbătrânind.

Nu putem să atingem timpul dar putem să-l măsurăm. Îl măsurăm în ani, luni, zile. Îl măsurăm în ore, minute, secunde. Dar pe lângă aceste unități de măsură în care ne folosim de calendar sau de ceas, putem măsura timpul în momente.

Despre asta vreau să vorbesc eu astăzi. Despre momente din viața noastră, despre momente a căror sumă formează o viață. Fiecare moment din viața noastră, indiferent de natura sa, înseamnă o nouă pagină scrisă în cartea vieții. Nu există momente lipsite de importanță, nu există momente lipsite de însemnătate. Există momente frumoase dar și momente grele. Există momente care ne fac fericiți dar și momente care ne întristează. Există momente care ne fac să râdem dar și momente care ne fac să plângem. Există momente care ne înduioșează dar și momente care ne scot din minți. Există momente de neuitat dar și momente pe care vrem să le dăm uitării. Există momente ce nu pot fi descrise în cuvinte, dar și momente despre care nu ne mai săturăm să povestim.

Pentru ce trăim? Trăim pentru momente de neuitat, pentru momente fericite, pentru momente vesele, pentru momente frumoase. Pentru momente ca atunci când servesc o felie de pâine cu dulceață de nuci verzi și îmi aduc automat aminte de vacanțele de la bunici. Pentru momente ca atunci când ascult o melodie a trupei Stigma și îmi aduc aminte de ziua în care soțul meu mi-a spus că mă iubește. Pentru momente ca atunci când privesc dansul stângaci al fetiței mele pe covorul din sufragerie de parcă ar fi prim-balerina pe scena Operei Naționale, pentru momente ca atunci când ascult compunerea scrisă de fiul meu de parcă ar fi un best-seller, pentru momente ca atunci când văd figura senină și zâmbitoare a soțului meu privindu-mă de parcă aș fi Miss Univers. Acestea sunt momente pe care vreau să le trăiesc zilnic, în fiecare oră, în fiecare clipă. Momente de viață minunate. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu