luni, 2 septembrie 2013

Dependent de Facebook?

Aseară, după ce într-un târziu reușisem să pregătesc și să postez pe blog materialul de ieri, soțul meu mi-a spus: ”Ești dependentă de Facebook!” Nu m-am așteptat să aud  această afirmație. Până atunci, nici măcar nu mi-am pus problema asta. În prima clipă, ca metodă de apărare, bineînțeles că am negat. Apoi am încercat să analizez situația. Sunt într-adevăr dependentă de Facebook?

După ce am făcut o analiză atentă a timpului petrecut pe Facebook am ajuns la concluzia că zilnic accesez contul  în medie de două ori la care se adaugă și contul de Facebook al blogului tot cam de două ori pe zi pentru postarea zilnică și pentru a verifica eventualele comentarii primite. Uneori postez câte un comentariu, alteori dau ”like” sau ”share” la câte o poză. Nu pot calcula exact cât timp petrec zilnic în fața laptopului, însă la o estimare sumară, apreciez că petrec în jur de o oră în total. Asta mă face oare dependentă? Nu am fost mulțumită de rezultatele obținute, considerând că am fost subiectivă. Astfel, am trecut la un pas superior al analizei dacă sunt sau nu dependentă de Facebook. Am găsit un test pe care l-am făcut fără să stau pe gânduri. Rezultatul a fost că sunt 37% dependentă de Facebook. Este în regulă sau prea mult  sau prea puțin? Nici măcar nu îmi dau seama ce reprezintă acest rezultat. Adică 37% din timpul meu îl petrec pe Facebook? Exclus. Nu petrec aproape 9 ore pe zi. Nici măcar dacă adun și timpul petrecut cu laptopul în brațe făcând altceva decât să navighez pe Facebook. Atunci ce înseamnă acest 37%? Defect profesional să pun astfel de întrebări, dar nu îmi este clar deloc. În opinia mea, testul nu este bun, întrucât rezultatul nu este relevant. Nu îmi dă nici o informație utilă pentru analiza mea.

Și atunci cum îmi pot da seama dacă sunt sau nu dependentă? Poate ar trebui să pun altfel problema. M-aș putea lipsi de Facebook? Aș putea trăi fără să accesez contul de Facebook măcar o zi? Bănuiesc că da. Nu știu sigur. Sper că da. Dar de ce aș face-o? Deocamdată nu renunț, însă voi încerca să monitorizez atent timpul petrecut. Sper să mă ajute să obțin o concluzie. Voi în ce situație sunteți? Dependenți sau nu de Facebook?
How Addicted to Facebook Are You?
Created by Oatmeal

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu