luni, 16 septembrie 2013

Prima zi de școală

Prima zi de școală vine atât pentru copii cât și pentru părinți cu emoții, schimbări, provocări, așteptări și bineînțeles multe flori. Este una din zilele în care fiecare copil merge cu drag la școală. Este una din zilele în care majoritatea părinților lipsesc de la servici. Este una din zilele în care florăriile înregistrează vânzări record.

Prima zi de școală a venit și pentru noi la fel ca pentru oricare altă familie. Pentru fiul meu nu e chiar prima zi de școală, însă este prima zi de școală din clasa a cincea. A trecut atât de mult timp de când am trecut eu însămi prin această experiență, încât nu mai știu la ce să mă aștept. Pot doar să îmi imaginez ce schimbare reprezintă pentru copii trecerea de la ciclul primar la cel gimnazial. Un nou ciclu, o nouă sală de clasă, o nouă dirigintă, profesori noi, un nou sistem de notare, materii mai multe, ore mai multe, așteptări mai multe.

Pe lângă schimbările care au loc în viața lui de școlar, tot acum puiul meu va trebui să facă față și unor schimbări interioare de ordin fizic, hormonal, afectiv, social, comportamental. Va trebui să facă față furtunoasei perioade a pubertății, a trăirilor afective, a sentimentelor contrastante de admirație dar și de invidie, de independență dar și de ocrotire, de competiție dar și de auto-izolare.

Singura constantă în acest ocean de schimbări din viața unui copil de zece, unsprezece ani o reprezintă părinții și colectivul, colegii de clasă. Însă din proprie experiență știu deja că părinții vor deveni dușmanul public numărul unu, ceea ce va face sarcina noastră mult mai grea.

Aștept cu nerăbdare să văd cât de repede și bine se adaptează puiul meu la noile schimbări. Este un pas important din viața lui, este o etapă care va contribui la formarea lui ca viitor adult și îmi doresc din tot sufletul ca această perioadă să fie cât mai ușor suportabilă atât pentru el cât și pentru noi. Până atunci însă, am încheiat cu bine prima zi de școală. Prima zi de școală din clasa a cincea. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu