luni, 9 septembrie 2013

DE CE?

Azi mă voi purta ca un copil de cinci ani care nu înțelege prea bine ce se întâmplă în jurul său și mai mult nu înțelege DE CE.

Azi vreau să primesc eu răspunsuri de la adulți responsabili la întrebări care mă macină, pentru care nu reușesc să găsesc singură răspunsul și nici nu știu DE CE.

Azi vreau să aflu tot: unde, când, cum și mai ales DE CE.

* DE CE începe școala toamna când întreaga natură moare?
* DE CE vine Moș Crăciun iarna, când e frig și e în pericol din cauza ghețușului?
* DE CE trebuie să aleg între trotinetă și bicicletă, între caiet și tabletă, între germană și franceză?
* DE CE mie îmi iei dreptul la o viață sănătoasă și îi dai altcuiva dreptul la înavuțire?
* DE CE mie îmi dai birouri înguste, neaerisite și cu iluminare artificială și altcuiva îi dai clădiri eco și ferestre largi cu priveliște?
* DE CE dacă eu spun ”aș avea nevoie” de ceva dezbați în presă săptămâni întregi până uit și eu și tu ce nevoie am avut, iar dacă vine altcineva și spune ”vreau” te decizi imediat?
* DE CE stau aici și mă întreb dacă cineva îmi va răspunde? 

Nu este nimeni dincolo de monitor. Sunt doar eu. 
Eu trebuie să gândesc, eu trebuie să fac, eu trebuie să găsesc soluții, eu trebuie să rezolv.

Eu singură. Și tu și el și ea și noi și voi și ei și ele.

* DE CE să mor încet din neglijența, nepăsarea sau neputința altora?
* DE CE să mă plâng când poate pot face ceva?
* DE CE să stau și să aștept să primesc?

DE CE?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu