marți, 27 august 2013

Bucuria de a citi

Îmi place să citesc. Am citit dintotdeauna, însă au fost perioade în viața mea în care fie am fost prea obosită, fie nu am avut timp, fie am fost prea plictisită să deschid o carte. Am citit multe cărți din toate categoriile: romane de aventură, de dragoste, de război, polițiste, științifico-fantastice, cărți de povești. Îmi place să deschid o carte nouă, îmi place foșnetul paginilor cu marginile încă ușor lipite, îmi place mirosul proaspăt de cerneală, îmi place să stau cu o carte în mână și să citesc.

Îmi amintesc cu plăcere de o perioadă în care citeam povești ... cu voce tare ... iar auditoriul erau părinții mei. Aveam vreo șaisprezece ani și pe atunci îmi plăceau nespus poveștile nemuritoare și basmele chineze. Basmele aveau un farmec aparte și de fiecare dată când citeam cu voce tare o poveste rezultatul era același. Părinții mei adormeau pe la jumătatea poveștii iar când se trezeau trebuia să le recitesc tot ce au pierdut.

Apoi am trecut la alte alte categorii. Cărțile de aventuri ale lui Jules Verne și Alexandre Dumas mi-au marcat și ele adolescența, povestirile din război ale lui Sven Hassel mă făceau să râd și să plâng în același timp. Apoi am descoperit romanele lui Tom Clancy pe care m-am aventurat să le citesc în engleză. Romanele de dragoste ale lui Jane Austen le-am citit și răscitit, atât în română cât și în engleză.  Anul acesta am citit două cărți în suedeză și sunt foarte mândră de această realizare. Și multe, multe alte cărți mi-au trecut pe rând prin fața ochilor.

Cartea mea preferată este Nobila Casă a lui James Clavell. Am primit-o cadou de ziua mea de la mătușa mea acum foarte mulți ani și de atunci am citit-o nici nu mai știu de câte ori. Îmi place pentru că la fiecare lectură descopăr noi și noi lucruri și chiar dacă sunt capitole pe care am ajuns să le știu pe dinafară, totuși am impresia că citesc pentru prima dată cartea. Anul acesta de ziua mea am primit cadou aceeași carte de la o fostă colegă de servici, cu diferența că aceasta este în engleză. Azi am deschis-o și am redescoperit de ce îmi place atât de mult să citesc. Pentru că atunci când citesc, o nouă lume se deschide în fața ochilor, o lume imaginară, nu întotdeauna perfectă, o lume din care putem învăța multe, o lume în care chiar noi, cititorii, putem fi personaje, o lume care nu ne minte, nu ne rănește, nu face promisiuni deșarte, o lume în care cuvintele au și tăiș dar sunt și leac. Iubesc cărțile!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu