Observ că în topul preferințelor de titluri în căutare de senzațional sunt
câteva șabloane folosite frecvent de oricine dorește să atragă cât mai mulți
cititori. Recunosc că acum și eu mă număr printre ei (datorită titlului), dar
nu pot lăsa subiectul neatins pentru că mă roade de multă vreme. Și acum să
începem.
Locul 3. „10...”. E ceva cu zecele ăsta. Dacă titlul începe cu „Zece”
automat apar și cititorii. Dacă se
adaugă și unul din cuvintele „sfaturi”, „pași”, „metode” succesul este
garantat. Vor, nu vor, cititorii sunt atrași de acest titlu și indiferent de
conținut, articolul va fi citit. De ce? pentru că fiecare cititor dorește să
afle care sunt cele zece „chestii” care îi pot oferi ce i s-a promis în titlu.
De exemplu: 10 sfaturi pentru frumusețe, 10 sfaturi pentru tinerețe fără
bătrânețe, 10 metode de a-l păstra lângă tine, 10 rochii care să nu lipsească
din garderobă, 10 motive de despărțire, etc. Ce o fi având numărul zece atât de
important? Și apoi de ce zece? De ce nu nouă sau unsprezece? Mă întreb ce se
întâmplă atunci când autorul nu găsește decât opt sau nouă sfaturi, însă el
(autorul) se încăpățânează să fie zece. Dar dacă găsește doisprezece, pe ce
criterii renunță la două dintre ele? Nu e păcat dacă a muncit atât să renunțe
la ele doar pentru că a scris în titlu zece? Off... musai să fie zece. O fi
ceva legat de nota maximă din școală? Oricum ar fi, e clar că dacă titlul
începe cu 10, nu înseamnă că este de nota 10.
Locul 2. „Cum să ...”. Acest titlu este și el folosit foarte des de
atotștiutorii dădători de sfaturi. Probabil cei cărora nu le iese pasiența cu
10. Sau poate nu... să nu fiu rea că nu sunt sigură. Spuneam că în orice
revistă găsim măcar un articol care să înceapă astfel. De exemplu: Cum să slăbești
sănătos, Cum să îl faci să te iubească, Cum să-ți găsești drumul în carieră,
Cum să te porți la interviu, etc. Din start, cu așa un titlu cititorii devin
curioși. Nu știu cât de satisfăcuți sunt cititorii la final pentru că nu îi mai
întreabă nimeni. Din proprie experiență știu că eu nu am prea găsit mari
secrete în acele articole. Doar titlul de ele. Nu pot să spun că nu am învățat
nimic din ele. Am învățat „cum să” mă feresc de ele.
Locul 1. „Cum să ... 10 ...”. Cum vine asta? Să vă dau mai întâi câteva
exemple și le voi explica pe fiecare în parte.
„Cum să reușești în 10 pași” Nu spune ce să reușești așa că nu îți promite nimic. Deci, nu poți să te plângi după lectură.
„Cum să reușești în 10 pași” Nu spune ce să reușești așa că nu îți promite nimic. Deci, nu poți să te plângi după lectură.
„Cum să te îmbraci să pari mai înaltă: 10 reguli vestimentare” nu spune
dacă pentru a părea mai înaltă trebuie să respect toate cele 10 reguli în
același timp sau se poate și separat.
„Cum să trăiești până la 100 de ani: 10 mici trucuri”. Oare chiar pot
garanta așa ceva într-un articol? Pe ce lume trăiesc unii?
„Cum să slăbești 10 kg fără să faci nimic” What? cum nimic? Și ca să
slăbesc 11 kg trebuie să fac ceva? Ce?
Și asta nu e tot, mai sunt multe alte titluri care se folosesc de aceste
„mici trucuri” însă acestea mi-au ieșit primele în cale acum, când scriu
articolul, așa că mă folosesc de ele ca exemplu. Le mulțumesc autorilor. Nu pot
să închei fără să spun că este totuși ceva ce îmi place în mod deosebit și
chiar titlul a fost cel care m-a convins să îl vizionez. Da, ați ghicit. Este
filmul „Cum să scapi de un tip în zece zile”. Îmi place la nebunie și abia
aștept să îl mai văd, chiar dacă l-am văzut de nenumărate ori. Voi ați văzut
filmul? Dacă nu, atunci vă urez vizionare plăcută.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu