duminică, 7 iulie 2013

De unde știu dacă e decizia corectă?

În fiecare zi sunt pusă în situația de a lua decizii. Poate fi vorba de decizii fără prea mare importanță de genul ce să servesc la micul dejun sau cu ce să mă îmbrac azi. Chiar și aceste decizii mă pun de multe ori în dificultate. Nu neapărat pentru că nu pot să aleg între cerealele cu iaurt și telemeaua cu roșii, sau între un tricou roz și unul albastru. La urma urmei, indiferent de alegerea făcută, rezultatul este același. În primul caz îmi potolesc foamea, iar în al doilea pot să ies din casă.

Alteori, însă, este vorba de decizii cu adevărat importante, unele chiar vitale, de care depinde viitorul, viața, fericirea noastră. În aceste situații, lucrurile se complică. Nu se mai aplică vorba că indiferent de alegere rezultatul este același. Nu există manual care să-mi explice ce opțiuni am și ce rezultate voi obține. Pot cere sfatul altei persoane, însă așa cum am mai afirmat anterior, nici acea persoană nu îmi poate oferi garanții că totul se va întâmpla așa cum îmi doresc. (vezi articolul Arta de a încuraja).


Și atunci, cum aleg în aceste situații? Să mă ghidez după ce îmi dictează inima, sau creierul? Dar dacă aleg cu inima îmi spun că nu sunt rațională, iar dacă aleg cu mintea, îmi spun că sunt prea rațională. Mă aflu la o răscruce și nu știu încotro să o apuc. Se spune că noaptea este un sfetnic bun. Sper să mă sfătuiască și pe mine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu