sâmbătă, 6 iulie 2013

Cine vorbeşte suedeza?

De curând am văzut o reclamă la televizor care m-a amuzat fantastic de mult. Este o reclamă la o companie de telefonie mobilă în care o oaie pe nume Frank trebuie să recite un text în suedeză și o face în cel mai amuzant mod posibil. Bineînțeles că oaia nu pronunță bine cuvintele și este corectată de persoana responsabilă cu înregistrarea. Iar la final, oaia are replica memorabilă care face deliciul întregii reclame: A fost bine? Hmm! Oricum, cine vorbește suedeza? (sursa Youtube: reklam med Frank - Who speaks Swedish anyway?).

Da, chiar aşa, cine vorbeşte suedeza? Cu excepția cumnaților mei care au plecat în Suedia în urmă cu câțiva ani eu nu mai cunosc pe nimeni. Nimeni din familia mea, nici unul dintre prietenii mei, nici măcar una din cunoştinţele mele din România nu vorbesc măcar puţin suedeză, cu excepţia mea, desigur. După câteva luni de studiu am ajuns la nivel C. Binișor, aș spune, fără să încerc să mă laud singură. Petrec multe ore zilnic citind poveşti pentru copii, scriind texte, rezolvând exerciţii sau învăţând reguli de gramatică, singură, acasă, fără profesor. O fac cu pasiune pentru că îmi place enorm de mult.

Deseori mi se spune: “Nu îmi place suedeza că este o limbă grea.Ei bine, răspunsul meu este foarte simplu. Nu ştii cum este până nu încerci. Aşa îmi spunea mama când eram mică şi refuzam cu înverşunare să gust dintr-o mâncare nouă. Şi trebuie să recunosc că avea dreptate. Da, mami, mă auzi? aveai dreptate!...nu ştii cum este până nu încerci. Este posibil să nu iţi placă, dar atunci poţi spune în cunoştinţă de cauză că nu iți place.

Dar dacă îţi place? Chiar aşa, dacă iţi place? Nu ar fi păcat ca dintr-o încăpăţânare tipic copilărească să îţi refuzi o mare plăcere? Trebuie să încerci. Și asta este valabil pentru aproape orice. Nu te lăsa păgubaş numai în baza opiniilor celorlalţi. Fii tu cel care hotărăște pentru tine ce iți place și ce nu. Am sau nu dreptate?...         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu